08:15 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

افزایش قیمت دلار

واردات کالای ممنوعه در سکوت!
نماد برتر- ماجرای واردات ده ها میلیون دلاری لوازم خانگی "بوش" در زمان ممنوعیت و پیشبرد فرایند آن از ثبت سفارش تا واردات، اظهار کالا و تا پای ترخیص رفتن آن در حالی صورت گرفته که هنوز هیچ یک از دستگاه‌های مربوطه از وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گرفته تا بانک مرکزی و گمرک مسئولیتی در این رابطه نپذیرفته‌اند. در این ابهام و فضای غیرشفاف این شائبه ایجاد می‌شود که آیا باز هم نمونه‌های دیگری مانند این پرونده وجود دارد؟
آیا محدودیت ساعتی در کنترل کرونا موثر است؟
نمادبرتر- یک کارشناس امور اصناف معتقد است با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا ساعت مشخصی ندارد و همچنین با توجه به محدود نبودن رفت و آمدها، تعداد بالای کارکنانی که از استان‌های اطراف به تهران رفت و آمد دارند و تجمع آن‌ها در وسایل حمل و نقل عمومی با در نظر گرفتن محدودیت ساعتی برای مشاغل و همچنین فعالیت بدون نظارت دستفروشان و وانت‌ها، این سیاست راه حل درستی نیست و از طرف دیگر دولت در صورت قرنطینه باید برای قشر ضعیف هزینه کند.
چگونه می توان بازار گوشت قرمز را کنترل کرد؟
نماد برتر-مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: برای کنترل بازار دام زنده و گوشت قرمز و همچنین صادرات و واردات آن نیازمند مدیریت واحد در این بخش هستیم.
عرضه سامانه‌ای برای بازار سرمایه/تأسیس اولین کالج هوش مصنوعی ایران
نماد برتر- گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با ایجاد زیرساخت‌هایی برای تشکیل اکوسیستم کامل هوش مصنوعی، سامانه‌هایی در این حوزه عرضه کردند که توانستند بازارگاه هوش مصنوعی را در کشور ایجاد کنند و به گفته آنها سامانه‌های هوش مصنوعی عرضه‌شده به گونه‌ای است که افراد حتی بدون داشتن سواد و یا توانایی تکلم نیز قادر به بهره‌برداری از این سامانه‌ها هستند.
کرونا هتل ها و رستورانها را ضربه فنی کرد!
نماد برتر-نتایج یک تحقیق نشان می دهد که تعداد شاغلین بخش خدمات در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته با کاهش همراه بوده و این امر ناشی از تاثیرپذیری بسیاری از مشاغل خدماتی از شیوع کرونا بوده است به نحوی که آمارها از کاهش ۳۳ درصدی شاغلین هتل ها و رستورانها در بهار امسال حکایت دارد.
«بازارگردانی»، گامی بلند در مسیر رسیدن به «ارزش ذاتی» سهم
نماد برتر- فرهنگ حسینی: «با الزام و اجرای بازارگردانی توسط شورای عالی بورس، نقدشوندگی سهام می تواند به شکلی بهتری انجام شده و عمق بازار افزایش یابد. بازارگردانی تخصصی از موضوعاتی است که در بازارهای توسعه یافته توسط نهادهای مالی و به صورت حرفه‌ای و تخصصی انجام می‌شود؛ این موضوع می‌تواند به رسیدن ارزش سهام شرکت‌ها به ارزش ذاتی در میان مدت کمک شایانی داشته باشد.»
متخلفان برگشت ارزهای صادراتی همچنان در ابهام!
نماد برتر- از آنجا که رئیس کل بانک مرکزی ۷۰ نفر از متخلفان ارزی در رفع تعهدات ارزی را کارتن خواب اعلام کرده است، برگشت ارزهای صادراتی به چرخه اقتصادی موجب ابهاماتی بین بانک مرکزی و اتاق بازرگانی شده است.
چراغ سبز بورس در انتظار انتخابات آمریکا است؟
نماد برتر- فراز و فرودهای بازار سرمایه در حالی ادامه دارد که بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که بعد از اصلاح شاخص در ماه های شهریور و مهر، شاخص روندی صعودی خواهد داشت. اتفاقی که رخ نداد و به نظر می رسد علت نوسان این روزهای بورس، نزدیک شدن انتخابات آمریکا و تاثیر آن روی نرخ دلار و سایر بازارهای موازی است.
احتمال انتخاب بایدن و تأثیر منفی آن بر بازار سرمایه ایران
نماد برتر- تأثیر مستقیم انتخابات ریاست جمهوری بر آشفتگی بازار تنها یک جو روانی است.
در کشور هیچکس از روند خصوصی‌سازی رضایت ندارد
نماد برتر- رئیس اتاق بازرگانی ایران می‌گوید روند خصوصی‌سازی در کشور طوری بوده که هیچکس از آن رضایت ندارد و مقام معظم رهبری نیز اعلام کردند که این روند رضایت‌بخش نیست.
بازار سرمایه، در هر شرایطی به رشد خود ادامه می دهد
نماد برتر- با وجود افت و خیز بازارهای موازی و تغییرات نرخ دلار، بازار سرمایه کماکان جذابیت خود را حفظ کرده و به طور قطع می تواند در شرایط فعلی مستعد جذب نقدینگی باشد.
منتظر رونق دوباره بورس باشیم؟
نماد برتر- درحالی بحث فروش سهام عدالت این روزها عامل اثرگذار در روند معاملات یاد میشود که برخی از بازگشت رونق به بورس خبر می‌دهند.
پیشنهادی به مجلس و سازمان بورس/ شرط عبور شاخص از کانال دو میلیونی
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اقبال سهام کوچک و ارائه پیشنهاد بهبود بازار به مجلس و سازمان بورس گفت: شاخص برای عبور از کانال دو میلیونی نیازمند متغیرهای مثبتی است .
رابطه کارت سوخت و قاچاق بنزین
نماد برتر- برخی بر این موضوع را مطرح می کنند که حذف کارت سوخت به افزایش قاچاق سوخت منجر شد. این در حالی است که به گفته مسوولان کارت سوخت هیچ گاه حذف نشده بلکه از سال ۱۳۹۲ تا اوایل ۱۳۹۸ بیش از ۹ میلیون کارت نو شماره و بیش از ۷.۷ میلیون کارت المثنی صادر شده است.
کدام عوامل قیمت ها را ریزشی می کنند؟
درحالی هر سه بازار ارز، سکه و سهام با ریزش مواجه شدند که به دلیل تغییر رفتار بازیگران معلوم نیست جرکت بازار در روزهای آینده چگونه خواهد بود.